top of page
תמונת הסופר/תיפעת אהרן

למידה של התרחבות - לקראת השנה העברית החדשה (תשפ״ד)

כמה מילים על למידה מתרחבת שלא נגמרת, ועל הקורסים לשנה הקרובה. הסתיו שבפתח, מבשר השנה העברית החדשה הבאה עמו, לאט לאט, בלי שממש נשים לב, מכניס אותנו פנימה אל תוך עצמנו, בדרך אל סדרי-היום השונים של כל אחד ואחת מאיתנו שיגיעו אחרי החגים.


כולנו לומדים כל הזמן - גם המבוגרים

אתמול התחילה שנת הלימודים של בתי הספר.. התרגשות גדולה.. ממש תחושה של חג - ובעיקר כשאיום השביתה, החוזר מדי שנה, הוסר לעת עתה. ההתרגשות הזו לא אומרת שאין מה לתקן במע׳ החינוך; ההתרגשות הזו שייכת למדור התקווה, בצד החובה האדירה להביא נקודות חדשות לחינוך ולדרך בה ילדים וצעירים לומדים, הן במישור החיצוני והויזואלי, הן במישור המהותי, הפדגוגי והענייני. מבוגרים - גם מורים, כמו הורים - מתבקשים תמיד לעבור תהליכי חניכה על מנת לצאת לעולם חזרה כשהם בתהליך תדיר של התפתחות.

נחזור לעניין הלימודים. גם זמנם של המבוגרים ללמוד ולהתרחב - יגיע אחרי החגים, במסגרות למיניהן: הפרטיות, הממסדיות, הקהילתיות.


למעשה, אנו לומדים בכל רגע. גם אם אנו לא שמים לב, אנו לומדים. ברגע הזה אני אחרת ממה שהייתי לפני רגע. זה ככה, זה מובנה בנו, ולרוב אנו לא ערים לכך. זו הלמידה המובנית בנו מעצם היותנו בעלי-תודעה.


ויש למידה שקשורה בפעילות שלנו, ביוזמה שלנו, בהתעניינות שלנו, מתוך הרצון האישי שהינו דחף פעיל להתפתחות.


אני מתבוננת וקוראת בפוסטים השונים ברשתות החברתיות ובכלל, השופעים הצעות והזמנות שונות ללימודים של הרחבת מודעות, בתחומים שונים, לימודים מגוונים של העשרה, הדרכה והתרחבות - גם בתחום הנפש והרוח.


גם בזה יש התרגשות.

רכישת דרכים על מנת להרחיב את המודעות ואת התודעה שלנו (כל אחת מהן, מודעות ותודעה, שתיים שהן שונות) - הופכת מרגע לרגע לצו השעה, יותר ויותר.


אחת הסיבות לכך היא הכאוס שאנו עדים לו, גם אם הוא נראה קצת ׳רחוק׳ לחלקנו, פחות שייך אישית, אך עדיין נוגע בכולנו; סיבה נוספת היא פתיחת תחומי מודעות לכל אדם. בעבר ידע-אדם היה פתוח לאנשים מסוימים (בעת העתיקה - מתקדשים), וכיום הוא פתוח בפני כל אדם החפץ בכך, כל אדם..!


לכן אנו רואים אפשרויות רבות הנפתחות בהדרגה בפני האדם בעשרות השנים האחרונות כתמיכה להתפתחותו.


הרחבה, למידה, גדילה, צמיחה הן איכויות שרק האדם יכול לעשותן במודע ובבחירה שלו. רק האדם יכול לקחת את דרכו האישית לידיו ולפתח אותה, להבין אותה, ללמוד אותה.. להכיר את עצמו/עצמה, להתרחב, לגדול..


כאמור, האפשרויות הן רבות;

ההמלצה שלי היא שתבחרו ולו באחת מהן, זו המלצה חמה לכולנו, כל אחת ואחד לפי יכולתו וצרכיו; תודעה מתרחבת זו בחירה.


ברמה הפרקטית

אני, מצידי, מצרפת כאן את רשימת האפשרויות שיש ביכולתי להציע - בעצמי ו/או עם שותפים מקצועיים, אנשי-לב - כתמיכה להתפתחות ולצמיחה האלו. מוזמנות/מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה או תהייה או התלבטות.


הנה רשימת הקורסים לקהל הרחב ולאנשי טיפול בת״א ובהוד השרון לקראת הסתיו המתקרב ובא עלינו לטובה ולתמיכה:


בתל אביב-יפו:

קורס לקהל הרחב בתל אביב - בהנחייה משותפת של עמוס בן-אהרון ושלי - בימי שני בשעות 09:00-14:00. מפגש מבוא יתקיים ביום שני, 4.9.23, בשעה 19:30. להרשמה למפגש המבוא ולפרטים נוספים לחצו כאן.


קורס בהנחייתי לקהל הרחב ביפו - בשלוחה של מכללת ׳זומר׳ - בימי ראשון בשעות 18:00-20:30. לפרטים נוספים לחצו כאן.


בהוד השרון:

קורס לקהל הרחב בהוד השרון - בהנחייה משותפת של זהר מנור ושלי - בימי חמישי בשעות 10:30-13:00 - מפגש מבוא יתקיים ביום שלישי, 12.9.23, בשעה 19:00. להרשמה למפגש המבוא ולפרטים נוספים לחצו כאן.

קורס לאנשי טיפול בהוד השרון - בהנחייה משותפת של זהר מנור ושלי - בימי חמישי בשעות 13:30-16:00. מפגש מבוא יתקיים ביום שלישי 12.9.23, בשעה 20:00. להרשמה למפגש המבוא ולפרטים נוספים לחצו כאן.

ברכות לסופשבוע מיטיב, יפעת.



 

**בתמונה - צילום מתוך הגיתאנום, המרכז האנתרופוסופי בדורנאך, שווייץ - פסל אדם ובו רואים את ״הפנים הקטנות״ (״זעיר אנפין״ - בלשון הזוהר) ואת ״האני הגבוה״ של האדם (הברוא בצלם).




28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page